17 Mart 2014 Pazartesi

ÇİKOLATALI TRUFF

ÇİKOLATALI TRUFF     

Çilekli pudingle kek yapmıştım.Aceleyle kalıptan çıkarayım derken o güzelim kek dağıldı.Bende boşa gitmesin israf etmeyeyim diye aklıma truff yapmak geldi.
İyi ki de yapmışım.Çok güzel oldu.Yedikçe yiyesin geliyor :).Sizinde evde artan kekleriniz varsa bence böyle değerlendirin.Harika oluyor.Hemde çok pratik. :)

Malzemeler:
10 dilim kek
5 yemek kaşığı süt
1 çay bardağı çekilmiş ceviz

Üzeri için:
80 gr bitter çikolata
2 yemek kaşığı süt
çekilmiş ceviz
hindistan cevizi
kakaolu hindistan cevizi

Yapılışı:
Keki elinizle ufalayın.Çok kuru ise rondodan geçirin.Cevizi ekleyin.Sütü kaşık kaşık ekleyin.Elinizde top yapacak kıvamda olsun.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.
Çikolatayı kırın.İçine 2 yemek kaşığı sütü ekleyip benmari usulü eritin.Bakınız benmari usulü çikolata eritmeye.
Topları erittiğimiz çikolataya batırın ve tabağa alın.Hepsi bitince üzerilerini hindistan cevizine, kakaolu hindistan cevizine, çekilmiş cevize bulayın veya dilediğiniz süsleyin.Dolapta 1 saat dinlendirdikten sonra servis edin.
Afiyet olsun.


13 yorum:

  1. İlk kez oğlumun doğum gününde yapmıştım çokta başarılı olamadım :)
    Ama bunlar çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım.çok güzel olmuş ve bende çok severim:) üstelik evdeki kekleri böyle değerlendirmek iyi fikir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım.evet israf etmemek iyidir. :)

      Sil
  3. bizim evde malesef mi desem, çok iyi mi desem kekler yapıldığı anda bitiyor, ertesi güne değil bir kaç saat sonraya bile bir iki dilim kalmıyor. ama bir gün özel olarak kek yapıp bu tarifini denemek istiyorum emine. eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim özlemcim.kesinlikle dene çok güzel oluyor.

      Sil
  4. EMİNECİM hayırdır sen bu kadar ara vermezdin. iyi olmanıza duacıyım. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim özlemcim düşündüğün için.çok şükür iyiyiz.biliyorum kaç haftadır tarif paylaşmıyorum.blogumada öyle fazla girmiyorum.bir çok tarifim de birikti ama inşallah eylülde başlamayı düşünüyorum.eşim kısa dönem olarak askere gitti.benimde içimden hiç tarif paylaşmak gelmiyor.artık o gelince başlayacağım.hepininizi inanın çok özledim.sevgilerimle canım.

      Sil
    2. ALLAH 'ım hayırlısıyla kavuşmayı nasip etsin emine, kutsal görev. kendini hazır hissettiğinde başlarsın inşeAllah. selam ve sevgilerimle...

      Sil
    3. çok teşekkür ederim canım.sevgiler :)

      Sil
  5. Ben başaramam ama görüntü, renkler muhteşem. Ellerinize sağlık. Bu arada müsadenizle izleyiciniz oldum.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok güzel görünüyor boşa gitti dıye üzülürken bak ortaya nefis bir lezzet çıkmış,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil