9 Mart 2014 Pazar

HALKA TATLISI

HALKA TATLISI
Halka tatlısı için;
Malzemeler:

2 su bardağı su
1 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı şeker
1 fiske tuz
2,5 su bardağı un
4 yumurta
1 yemek kaşığı irmik
1 yemek kaşığı nişasta

Kızartmak için:
sıvı yağ

Şerbeti için:
2,5 su bardağı şeker
3 su bardağı su
3-4 damla limon suyu

Yapılışı:
Önce şerbetini yapıp soğumaya bırakın.
Hamuru için; su, tereyağ, şeker ve tuzu bir tencereye alıp kaynatın.Unu yavaş yavaş ekleyin.Eklerken hızlı hızlı karıştırın.2-3 dakika kavurun.Altını kapatıp ılımaya bırakın.
Hamuru  ılınınca içine yumurtaları teker teker kırıp hamura yedirin.İrmik ve nişastayı da ekleyip iyice elinizle yoğurun.Hamur çok yumuşak olmalı ki sıkma torbasından kolaylıkla geçsin.
Hamuru sıkma torbasına koyun.Geniş tavadaki soğuk yağın içine halkalar halinde sıkın.
Sıkma işlemi biraz zor oluyor.Tabi bu hamurun yumuşaklığına göre değişir.
Sonra yağın altını açın.Ocağın en küçük gözünde pişirin.Tatlılar yağın üzerine çıkınca çevire çevire kızarana kadar pişirin.Kızaran tatlıları soğuk şerbetin içine atın.2-3 dakika tuttuktan sonra çıkarıp tabağa alın.Yağdan çıkarınca yağın altını kapatın 4-5 dakika bekleyip hamuru sıkıp öyle ocağın altını açın kızartın.Hamur ne kadar yavaş kızarırsa o kadar çıtır oluyor.Çabuk kızarınca içi hamur kalabilir.Bu yüzden yavaş yavaş kızartın.
Tüm hamuru bu şekilde halka yaparak bitirin.Dilerseniz tulumba tatlısı da yapabilirsiniz veya benim gibi daire şekli verebilirsiniz.Tercih size kalmış.Nasıl seviyorsanız, nasıl kolayınıza geliyorsa öyle deneyin.Şimdiden kolay gelsin.
Afiyet olsun.




Tarifini cahide jibek'ten aldım.Biraz zahmetli bir tatlı ama şerbetli tatlıları seviyorsanız denemeye değer.

8 yorum:

  1. Ne kadar güzel görünüyor rengini çok beğendim ellerine sağlık sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık Emine hanımcım tek kelimeyle harika sevgileriml..

    YanıtlaSil
  3. nefis nefis.Bizimkilerde bayılırda ben yapmaya eriniyorum biraz.Ama sen şimdi beni iştaha getirdin.Yapsam mı yapmasam mı diye düşünüyorum :)
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım.biraz zahmetli de olsa şerbetli tatlıları seviyorsanız denemeye değer derim :)

      Sil
  4. asla hayır demiyeceğim bir tatlıdır, elinize sağlık

    YanıtlaSil