17 Ocak 2014 Cuma

KIYMALI ÇÖKERTME KEBABI

Bu gün sizlere benim çok sevdiğim bir kebab tarifim var.Çökertme kebabı, Çentik kebabı, Bodrum kebabı nasıl isimlendirirseniz artık :).
Hem çok pratik hem çok lezzetli mutlaka denemelisiniz bence.Böyle kolay bir tarifi yapmadan geçmeyin.Yanında bir içecekle sadece ana yemek dahi olur.Genelde biftek ile yapılıyor ama ben kıyma ile yaptım.Böylede çok güzel oldu.Deneyince hak vereceksiniz.
Patatesler çok ince doğranmalı.Gerçi ben pek ince doğramadım ama siz ince ince yapın. :)
Şimdi gelelim mis gibi kıymalı çökertme kebabı tarifine...
Tarife buyurun...

Malzemeler:
200 gr kıyma
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı kekik
tuz

2 orta boy patates
kızartmak için sıvı yağ

3 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
1 diş sarımsak

Yapılışı:
Kıymayı suyunu çekene kadar  kısık ateşte pişirin.Suyunu çekince yağını ekleyip kavurun.Baharatlarını ve tuzunu atıp 5 dakika daha kavurun.Ocağın altını kapatın.
Patatesleri ince ince kibrit çöpü gibi dilimleyin.Kızgın sıvı yağda kızartın.
Yoğurda ezilmiş sarımsağı ve mayonezi ekleyip krema kıvamına gelene kadar çırpın.
Servis tabağına önce patatesleri dizin.Üzerine yoğurdu gezdirin.Onun da üzerine kıymayı koyun.
Dilerseniz üzeri için salçalı sos yapabilirsiniz.
Sıcak olarak servis edin.
Afiyet olsun.



6 yorum:

  1. Bayılırım çökertmeye, gerçi hep etli olanı yedim ama sizin tarifinizde güzel olur, denemem lazım mutlaka fırsat bulunca, ellerinize sağlık :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. kesiinlikle bende deneyip haber vereceğim ellerinze sağlık lezzettramvayi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.umarım beğenirsiniz.yorumunuzu bekleyeceğim.sevgilerimle

      Sil
  3. en sevdiğim kebap türü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım.bende çok severim.sevgiler

      Sil